Optimizarea SEO (Search Engine Optimization) a unui website înseamnă în spate o muncă detaliată. Începe de la o cunoaștere de bază a IT-ului, o cunoaștere de bază a Internetului și se termină de fiecare dată cu Statistica sau datele analitice (Analytics). Sau…așa ar trebui.
SEO și relevanța Google
Vreau să fiu pe prima pagina Google. Vă sună cunoscut? Este probabil primul vostru gând când vine vorba de a beneficia de un website și este ceea ce auzim și noi foarte des în domeniul nostru, însă pentru asta, trebuie să “mituim” bine de tot Google și culmea, nu neapărat financiar. De regulă, o optimizare solidă în mod tehnic și o relevanță de conținut, ne duce fix în prima pagină. Chiar și noi ne ducem proiectele pe prima pagina cu foarte mare lejeritate uneori (și cu multă muncă și experiență în spate, a se înțelege și asta) sau cu o limitare a unor cuvinte-cheie într-o piață plină de o concurență puternică pe aceeași nișă. Ideea e că SEO înseamnă să pui pe cine trebuie la cârmă pentru a te descrie cât mai bine Internetului.
Analytics
În Facultate, profesorii de Economie învață studenții că orice muncă trebuie să aibă…un rezultat. Acum, nu prea poți să te lauzi că ai făcut un SEO bun fără să îi și dovedești eficiența, nu? Ei bine, mulți întocmai pe premiza asta merg, însă cei serioși lucrează împreună cu firma promovată pentru a o “povesti” cât mai bine lumii pe Internet și pentru a-i aduce la ușă un număr real de oameni care interacționează prin Telefonare, Cumpărare Online sau Vizite în locația fizică. Multe din aceste interacțiuni sunt monitorizate atent și mereu modificate/optimizate de către specialiștii SEO prin tool-uri precum Google Analytics, instrumente Facebook sau instrumente proprii website-ului.
Scopul SEO și scopul datelor analitice este mereu același: să vinzi. Așadar când vei vedea că vânzările îți vin din direcțiile online a noii tale prezențe acolo, îți vei da seama că ai mers pe mâna unor specialiști!